Schakel hulp in, zowel zakelijk als privé

Stop met alles zelf te doen, start met niet te werken

Waarom je geen held bent door alles alleen te willen doen

Weet je wat de grootste valkuil is van ondernemers? 

Ze denken dat ze alles zelf moeten doen. 

 

"Ik ben de enige die het goed kan.” 

“Het kost te veel om uit te besteden.” 

“Ik kan net zo goed zelf even snel die taak oppakken.”

 

Fout.

 

Elke minuut die jij verspilt aan taken die je kunt uitbesteden, 

is een minuut die je nooit meer terugkrijgt. 

 

En het ergste? 

Je denkt misschien dat je geld bespaart, 

maar in werkelijkheid verlies je iets veel waardevoller:

tijd en focus.

 

Ik heb het zelf jarenlang verkeerd aangepakt. 

Mijn dagen waren gevuld met kleine klusjes: administratie, e-mails, social media posts schrijven, zelfs de boekhouding. 

 

Tot ik besefte dat ik mezelf kapot werkte voor taken die ver onder mijn eigen uurtarief lagen. 

Waaom zou ik mijn tijd besteden aan dingen die iemand anders sneller en beter kan doen?
 

Als iemand jouw huishouden of business kan ondersteunen 

voor minder dan jouw eigen uurtarief, 

dan is het een no-brainer: besteed het uit.


 

Schakel hulp in, zowel zakelijk als prive

Hoe je stopt met alles zelf doen en begint met écht ondernemen

1. Bereken wat jouw tijd waard is

Denk even na: 

hoeveel verdien je per uur als je bezig bent met je core business? 

 

Stel, je uurtarief is €100 en je kunt iemand inhuren voor €25 per uur om je administratie of huishouden te doen. 

Waarom zou je dan 3 uur verspillen aan taken die je zelf €300 kosten in gemiste omzet?

 

Het is pure wiskunde. 

Stop met je eigen groei saboteren en investeer in je tijd.

2. Besteed de juiste taken uit

Nee, je hoeft niet álles uit te besteden. 

Maar focus op wat je energie kost en waar je niet in uitblinkt.

Denk aan:

- Zakelijk: Administratie, klantenservice, social media, design, technische zaken.
- Privé: Schoonmaak, boodschappen, strijk, tuinonderhoud, kinderopvang.


Elk uur dat je vrijmaakt, is een uur dat je kunt besteden aan wat er écht toe doet: groeien, creëren, 

bouwen aan je bedrijf en… gewoon genieten van je leven.

3. Laat de controle los en vertrouw op experts

Veel ondernemers zijn control freaks. 

Ik ook. 

Maar de dag dat ik mijn eerste VA (Virtual Assistant) inschakelde, voelde het als een bevrijding. 

 

Plots had ik tijd om te focussen op strategie, content en sales.

De dingen die alleen ik kon doen.

 

Je hoeft geen superheld te zijn. 

Succesvolle ondernemers bouwen geen imperium door alles zelf te doen, 

maar door de juiste mensen om zich heen te verzamelen.

 

Geert’s no-nonsense tips:

1. Weet wat je waard bent.
Verspil geen tijd aan taken die je kunt uitbesteden voor een fractie van je uurtarief.

2. Focus op wat je energie geeft. 

Besteed de rest uit en zie hoe je productiviteit en geluk exploderen.

 

3. Durf hulp te vragen.
Niemand bouwt een succesverhaal alleen.
Omring jezelf met experts en focus op wat jou écht laat groeien.
 

Van ondernemer naar echte CEO

De stap van alles zelf doen naar hulp inschakelen is een gamechanger.
Het verschil tussen een ondernemer die altijd ‘druk, druk, druk’ is en iemand die strategisch groeit.

Jij bepaalt hoe jij je tijd besteedt.


De vraag is niet:
“Kan ik het betalen?”


De vraag is:
“Kan ik het mij veroorloven om het NIET te doen?”


Dus, welke taak ga jij vandaag uitbesteden?